Terug
Gepubliceerd op 30/06/2022

2022_GR_00075 - Raamovereenkomst levering dranken en materiële ondersteuning 2022-2026 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze

Gemeenteraad
ma 30/05/2022 - 20:00 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Carina Volont, Voorzitter; Henri Dumont, Raadslid; Kristof Pirard, Burgemeester; Jozef Royer, Raadslid; Sonja Houbar, Raadslid; Heidi Pirlotte, 1ste Schepen/voorzitter Bijzonder Comité Sociale Dienst; Bart Stevens, 4de Schepen; Anneleen Vanherck, Raadslid; Dieter Janssen, 3de Schepen; Benny Schroyen, 2de Schepen; Jean-Pierre Renson, Raadslid; Luc Schalenbourg, Raadslid; Gerald Kindermans, Raadslid; Mieke Smolders, Raadslid; Daniel Medarts, Raadslid; Erika Princen, Raadslid; Evi Lennertz, Raadslid; Ivo Carlens, Algemeen directeur

Afwezig

Christel Lambié, Plaatsvervangend raadslid; Johan Missotten, Raadslid

Secretaris

Ivo Carlens, Algemeen directeur

Voorzitter

Carina Volont, Voorzitter

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00075 - Raamovereenkomst levering dranken en materiële ondersteuning 2022-2026 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze

Aanwezig

Carina Volont, Henri Dumont, Kristof Pirard, Jozef Royer, Sonja Houbar, Heidi Pirlotte, Bart Stevens, Anneleen Vanherck, Dieter Janssen, Benny Schroyen, Jean-Pierre Renson, Luc Schalenbourg, Gerald Kindermans, Mieke Smolders, Daniel Medarts, Erika Princen, Evi Lennertz, Ivo Carlens
Stemmen voor 10
Bart Stevens, Benny Schroyen, Dieter Janssen, Kristof Pirard, Henri Dumont, Jozef Royer, Sonja Houbar, Anneleen Vanherck, Heidi Pirlotte, Carina Volont
Stemmen tegen 7
Mieke Smolders, Gerald Kindermans, Erika Princen, Evi Lennertz, Luc Schalenbourg, Daniel Medarts, Jean-Pierre Renson
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2022_GR_00075 - Raamovereenkomst levering dranken en materiële ondersteuning 2022-2026 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze 2022_GR_00075 - Raamovereenkomst levering dranken en materiële ondersteuning 2022-2026 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze

Motivering

Aanleiding en context

Er dient een raamovereenkomst te worden afgesloten voor de levering van dranken op afroep, de investering in materiaal en gratis materiële ondersteuning. Dit voor een periode van 1 oktober 2022 tot en met 30 september 2026.

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Raamovereenkomst levering dranken en materiële ondersteuning 2022-2026” werd een bestek met nr. 2022-014 opgesteld door Afdeling grondgebiedzaken.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 57.851,24 excl. btw of € 70.000,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische grond

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet) en artikel 43.

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2022-014 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst levering dranken en materiële ondersteuning 2022-2026”, opgesteld door Afdeling grondgebiedzaken worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 57.851,24 excl. btw of € 70.000,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het MJP.