De gemeenteraad keurt het audioverslag van de vorige zitting goed.
De gemeenteraad keurt de notulen van de vorige zitting goed.
De gemeenteraad neemt kennis van de halfjaarlijkse opvolgingsrapportering 2021.
De gemeente Heers heeft een concessieovereenkomst voor de Sporthal met cafetaria en bijhorend terrein. Om de uitbater te ondersteunen voor de afgelastingen en sluiting heeft het college van burgemeester en schepenen beslist dat de uitbater voor de maanden oktober tot en met december 2020 en januari 2021 geen concessievergoeding verschuldigd is.
Het bedrag van de concessievergoeding bedraagt bij aanvang van de overeenkomst op 17/02/2016, 510 euro en dit bedrag wordt geïndexeerd volgens de gezondheidsindex.
Gezien de uitbater van de sporthal in de maand september 2021 geen inkomsten zal hebben, wordt voorgesteld om de concessievergoeding voor deze maand kwijt te schelden.
Decreet lokaal bestuur.
Ten gevolge van de start van de geplande werken van de renovatie en uitbreiding van de sporthal, zal de cafetaria van de sporthal in september minstens enkele weken dicht moeten.
De gemeenteraad bekrachtigt de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 30 augustus 2021 waarbij aan de uitbater van de Sporthal in Heers (Raes Van Heerslaan 6+) de concessievergoeding voor de maand september 2021 werd kwijtgescholden.
De aanvragen voldoen niet aan de voorwaarden: in het reglement staat dat de aanvragen moesten ingediend worden voor 30 juni 2021.
Dit werd ook zo via mail aan hem meegedeeld op 7 september 2021.
In een reactie hierop (mail van 13 september 2021) vraagt de heer Strauven of het mogelijk is een uitzondering op het reglement te maken en het toepassingsgebied uit te breiden in de tijd en dit op basis van volgende argumentatie:
"Ten eerste was het nieuwe voetbalseizoen nog niet begonnen op 30 juni 2021, zodat er ook geen behoefte was om op dat moment een CO²-meter aan te schaffen voor gebruik in de kantine. Ten tweede hebben alle voetbalclubs vandaag een communicatie van Voetbal Vlaanderen ontvangen, waaruit blijkt dat vanaf 1 september 2021 ook in alle kleedkamers een CO²-meter aanwezig moet zijn. Voor ons betekent dit een bijkomende aankoop van 7 CO²-meters voor gebruik in de kleedkamers."
Het college van burgemeester en schepenen heeft begrip voor deze argumenten en is bereid een uitzondering ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad en eveneens hetzelfde te doen voor de voetbalclub van Heers zo hebben alle voetbalclubs min. 1 CO²-meter in gebruik (Vechmaal en Horpmaal hadden subsidie tijdig aangevraagd).
Decreet lokaal bestuur.
Beslissing van de gemeenteraad van 28 juni 2021.
Aanvraag van Frank Strauven, voorzitter VZW EMBO, d.d. 7 september 2021 om subsidie te krijgen voor de aankoop van een CO²-meter voor gebruik in hun clublokaal.
De gemeenteraad keurt volgende aanvragen van een subsidie voor de aankopen van CO²-meters goed.
- Voetbalclub EMBO: 79,99 euro uit te betalen op rekeningnummer BE95 2350 2305 1858.
- Voetbalclub K Heers VV: 100 euro uit te betalen op rekeningnummer BE54 7353 1105 1197.
Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de rekendienst.
De huidige kaderovereenkomst met AG Insurance loopt af op 31 december 2021. Ethias staat in voor de collectieve hospitalisatieverzekering van 1 januari 2022 tot 31 december 2025.
De jaarlijkse premies voor de jaren 2022 en 2023, lasten en taksen inbegrepen, bedragen:
Hoofdverzekerde of nevenverzekerde | Basisformule (gemeenschappelijke kamer)
| Uitgebreide formule (eenpersoonskamer) |
| 0 tot 20 jaar | 36,18 € | 62,72 € |
| 21 tot 49 jaar | 83,12 € | 149,74 € |
| 50 tot 66 jaar | 149,47 € | 282,17 € |
| Vanaf 67 jaar | 348,22 € | 646,80 € |
In april 2021 heeft de Federale Pensioendienst- Gemeenschappelijke Sociale Dienst een nieuwe overheidsopdracht uitgeschreven betreffende de gunning van de overeenkomst voor een collectieve hospitalisatieverzekering, voor de periode 2022-2025, waarbij ons bestuur zich heeft aangesloten.
Na de openbare aanbestedingsprocedure werd de collectieve hospitalisatieverzekering gegund aan Ethias voor een periode van 4 jaar.
De prijs was het enige gunningscriterium aangezien de basispolis al vastlag. Geen enkele inschrijver heeft opties voorgesteld voor een verzekering in het kader van ambulante zorg, tandzorg of optische zorg.
De verzekeraar Ethias heeft de beste prijsofferte ingediend en heeft dan ook de opdracht in de wacht gesleept, in partnerschap met MedExel.
De gemeenteraad neemt kennis van het schrijven over de gunning van de overeenkomst voor een collectieve hospitalisatieverzekering voor de periode 2022-2025.
Op de gemeenteraad van 23 september 2019 werd de belasting op bars, voor de dienstjaren 2020 t.e.m. 2025, vastgesteld op € 5.000,00 per bar.
Wegens de verspreiding van het Coronavirus werden de uitbaters in 2021 genoodzaakt om hun bar 6 maanden te sluiten waardoor de inkomsten ook nihil waren. Om tegemoet te komen aan het inkomstenverlies, wordt beslist om, voor het aanslagjaar 2021, een vermindering van de belasting op bars toe te staan van € 2.500,00 per bar.
Artikel 170, § 4, van de Grondwet.
Artikel 40 § 3 van het decreet over het Lokaal Bestuur.
Het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen.
De beslissing van de gemeenteraad van 23 september 2019 betreffende de belasting op bars - goedkeuring.
Wegens de omstandigheden omtrent het Coronavirus werden de bars genoodzaakt om een geruime tijd te sluiten.
Er wordt voor het aanslagjaar 2021 een vermindering toegestaan op de belasting op bars van € 2.500,00 per bar.
De belasting wordt ingevorderd zoals goedgekeurd in de beslissing van de gemeenteraad van 23 september 2019.
Overwegende dat Aquafin het project wenst op te starten;
Overwegende dat in het project de aanleg van een gescheiden riolering, de bouw van een afstroombekken, de aanleg van nieuwe wegenis met voetpaden, en het deels openleggen van de Herkebeek in de Brugstraat, Vechmaallaan, Henisdael en Bielenstraat zijn voorzien;
Overwegende dat de partijen van oordeel zijn dat de werken en de opdracht in het algemeen belang dienen te worden samengevoegd;
Overwegende dat er daarom een samenwerkingsovereenkomst werd opgemaakt.
Artikel 41 §1 1° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: de aan de gemeenteraad toegewezen bevoegdheden, vermeld in afdeling 1 en 2 van deel 2, titel 1, hoofdstuk 1 uit het decreet lokaal bestuur
Aquafin, de gemeente Heers en de provincie Limburg plannen samen de aanleg van een gescheiden riolering, de bouw van een afstroombekken, de aanleg van nieuwe wegenis met voetpaden, en het deels openleggen van de Herkebeek in de Brugstraat, Vechmaallaan, Henisdael en Bielenstraat.
Aquafin wenst te starten met het project 20.545 - 20.545V - Vechmaal en vraagt aan de gemeente om de samenwerkingsovereenkomst te willen ondertekenen.
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst tussen Aquafin, de provincie Limburg en de gemeente, zoals gehecht aan dit besluit en er integraal deel van uitmakend, voor het project 20.545 - 20.545V - Vechmaal goed.
Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan Aquafin NV, Dijkstraat 8, 2630 Aartselaar.
Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan Provinciebestuur Limburg, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt.
Overwegende dat deze raming ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan de gemeenteraad omdat het buiten de bevoegdheid gaat van het college;
Overwegende dat er aan de gemeente Heers wordt gevraagd of deze mee zal participeren in het totale project;
Overwegende dat het totale ramingsbedrag t.l.v. de gemeente in het project 20.545 en 20.545V € 592.639,80 exclusief btw of € 717.094,16 inclusief btw bedraagt;
Overwegende dat de partijen van oordeel zijn dat de werken en de opdracht in het algemeen belang dienen te worden uitgevoerd;
Artikel 41 §1 1° van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: de aan de gemeenteraad toegewezen bevoegdheden, vermeld in afdeling 1 en 2 van deel 2, titel 1, hoofdstuk 1 uit het decreet lokaal bestuur.
De administratie mocht van het studiebureau Sweco Belgium een raming ontvangen met het overzicht van alle kosten ten laste van de gemeente Heers (heraanleg voetpaden, renovatie/herstel Waterloop en wegenis) in het project 20.545 en 20.545V. Er wordt gevraagd aan de gemeente Heers om deze raming goed te keuren. Na goedkeuring van deze raming zal het studiebureau Sweco Belgium het ontwerp van beide projecten verder uitwerken en de aangepaste wegenisplannen hiervoor opmaken waarna het zal overgemaakt worden aan de gemeente.
De gemeenteraad keurt de raming van het totale project 20.545 en 20.545V t.b.v. € 592.639,80 exclusief btw of € 717.094,16 inclusief btw goed. Deze raming is gehecht aan het besluit en maakt er integraal deel van uit.
De gemeente geeft de opdracht aan het studiebureau Sweco Belgium om het ontwerp van beide projecten verder uit te werken. Een afdruk van dit besluit zal worden overgemaakt aan het studiebureau Sweco Belgium bv/srl, Herkenrodesingel 8B, bus 3.01, 3500 Hasselt.
In 2019 werd er een samenwerkingsovereenkomst afgesloten tussen de gemeente, Fluvius en AWV om gezamenlijk volgende studie uit te werken :
- de opmaak van een startnota over de volledige doortocht
- de opmaak van een projectnota over het gedeelte vanaf begin der werken (kant Sint-Truiden) tot en met de Salvialaan
- de opmaak van een uitvoeringsdossier incl. opvolging van de werken voor dit gedeelte tot aan de Salvialaan
Antea Belgium NV, het studiebureau aan wie deze opdracht werd gegund, is momenteel bezig met het uitvoeren van deze studieopdracht.
Dit betekent dus dat het gedeelte van de N3 vanaf de Salvialaan tot aan de Hoolstraat, niet vervat zat in de opdracht van Antea. Hier zal dus een nieuwe studieopdracht voor moeten aanbesteed worden. Het agentschap Wegen en Verkeer Limburg maakte daarom de documenten van fase 2 (Salvialaan tot Hoolstraat) over aan de gemeente Heers. Het betreft de volgende documenten:
- samenwerkingsovereenkomst gemeente/Fluvius/AWV voor deze nieuwe opdracht (fase 2);
- bestek (fase 2)
- raming (fase 2) (opgesplitst per medefinancier). Vermits elk van de partijen een financieel aandeel heeft in de werken, is er bijgevolg eveneens een financieel aandeel in de studieopdracht. Voor de gemeente gaat het over voetpaden en beplanting. Het gemeentelijk aandeel voor deze studieopdracht (fase 2) wordt geraamd op een bedrag van € 5.000,00 exclusief btw of € 6.050 inclusief btw.
Er wordt nu aan de gemeente gevraagd om deze documenten goed te keuren.
Binnenkort zullen er werken aan de N3 plaatsvinden. Het gebied waar de werken zullen plaatsvinden betreft de N3 Steenweg ruwweg tussen de aansluitingen Paardskerkhofstraat en Hoolstraat in Heers. Het project betreft de (her)aanleg van fietspaden gekoppeld aan rioleringswerken in de doortocht van Heers.
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst voor samengevoegde opdrachten van diensten (fase 2), zoals gehecht aan dit besluit, goed.
De gemeenteraad keurt het bestek (fase 2), opgesteld door het Agentschap Wegen en Verkeer, zoals gehecht aan dit besluit, goed.
De gemeenteraad keurt het ramingsbedrag voor deze studieopdracht (fase 2), zoals gehecht aan dit besluit, goed. Het gemeentelijk aandeel voor deze studieopdracht (fase 2) wordt geraamd op een bedrag van € 5.000,00 exclusief btw of € 6.050 inclusief btw.
Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan het Agentschap Wegen en Verkeer.
In de statuten staat het volgende vermeld:
Taken:
Het beheerscomité is een beheersorgaan dat instaat voor het dagelijks bestuur, de werking van de interlokale vereniging bewaart, controleert en evalueert.
Tot de bevoegdheid van het beheerscomité behoren:
Benoeming:
Binnen het eerste kwartaal na oprichting of verlenging van de interlokale vereniging wordt een beheerscomité samengesteld dat bestaat uit één vertegenwoordiger per deelnemende gemeente (art. 395 DLB). Alleen gemeenteraadsleden, de burgemeester en de schepenen kunnen aangeduid worden. De aanduiding gebeurt middels een gemeenteraadsbeslissing. Voor ieder lid kan een plaatsvervanger aangeduid worden die op het ogenblik van afwezigheid van het eerst aangeduide lid ook het stemrecht overneemt. De aanduiding van de vertegenwoordiger en hun plaatsvervanger gebeurt bij geheime stemming. De leden van het beheerscomité worden benoemd voor de periode van een bestuurslegislatuur van de gemeenteraad, onverminderd de mogelijkheid van de gemeenteraden het mandaat van hun vertegenwoordigers in te trekken en onverminderd de beëindiging van rechtswege van het mandaat van de leden van het beheerscomité van zodra zij hun hoedanigheid van schepen of gemeenteraadslid verliezen. Het beheerscomité wordt telkens weer samengesteld (vóór 01/03 volgend op de installatie van de nieuwe gemeenteraad) bij het begin van elke nieuwe bestuursperiode van de gemeenteraad. De leden van het beheerscomité hebben geen recht op een presentiegeld.
Volgende persoon heeft zich kandidaat gesteld om aangesteld te worden als afgevaardigde in het beheerscomité
Interlokale vereniging lokale preventiewerking Haspengouw: Heidi Pirlotte,
Volgende persoon heeft zich kandidaat gesteld om aangesteld te worden als plaatsvervanger in het beheerscomité : Carina Volont
Werkgroep
In de statuten staat het volgende vermeld:
Samenstelling:
Het beheerscomité wordt in haar werkzaamheden bijgestaan door een werkgroep. Iedere participerende gemeente wordt in deze werkgroep vertegenwoordigd door hetzij de algemeen directeur of een ambtenaar bevoegd voor lokale preventiewerking. De voorzitter van de werkgroep wordt gekozen uit de afgevaardigden van de participerende gemeenten. Dit gebeurt per legislatuur of indien een vervanging noodzakelijk is (omwille van afwezigheid, ontslag, pensionering, …). Deskundigen kunnen uitgenodigd worden op de vergaderingen.
Opdrachten:
Tot de opdrachten van de werkgroep behoren:
Volgende persoon heeft zich kandidaat gesteld voor de werkgroep interlokale vereniging lokale preventiewerking
Haspengouw:
Decreet lokaal besluit van 22 december 2017 en latere wijzigingen
De gemeenteraad stelt mevrouw Heidi Pirlotte aan als afgevaardigde voor het beheerscomité interlokale vereniging lokale preventiewerking Haspengouw.
De gemeenteraad stelt Sonja Doomen aan als vertegenwoordiger voor de werkgroep interlokale vereniging lokale preventiewerking Haspengouw
De gemeenteraad stelt Carina Volont aan als plaatsvervanger voor het beheerscomité interlokale vereniging lokale preventiewerking Haspengouw
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed.
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
Teken- en schilderatelier Heers, hier vertegenwoordigd door de heer Jacques Vandecan, Bovelingenstraat 270, 3870 Heers, voorzitter, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, het achterste lokaal op de benedenverdieping van het buurthuis van Mechelen-Bovelingen, gelegen aan de Schoolstraat 21 in 3870 Heers.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet het gebruikte lokaal gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal zoals bedoeld in artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan het gebruikte lokaal aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt één sleutel van iedere toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de vereniging wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde is bestemd voor de registratie.
Het gemeentebestuur
Namens het college:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker:
Namens Teken- en Schilderatelier
Voorzitter Secretaris
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed.
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De vzw Heemkunde Groot-Heers, met zetel Hekslaan 78 in 3870 Heers, hier vertegenwoordigd door de heer Michel Mathei, voorzitter, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, een lokaal op de bovenverdieping van buurthuis Hall20 (trap op, 1e lokaal aan de rechterkant), Paardskerkhofstraat 20 in 3870 Heers.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet het gebruikte lokaal gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal zoals bedoeld in artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan het gebruikte lokaal aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt één sleutel van iedere toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de vereniging wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde is bestemd voor de registratie.
Het gemeentebestuur
Namens het college:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker:
Namens de vzw Heemkunde Groot-Heers
Michel Mathei
Voorzitter
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed.
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De Fotoclub Heers, hier vertegenwoordigd door de heer Jozef Smeulders, Sportpleinstraat 54, 3800 Sint-Truiden, voorzitter, en de heer Louis Janssens, Luikersteenweg 512, 3800 Sint-Truiden, secretaris, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, de lokalen op de bovenverdieping van het buurthuis van Mechelen-Bovelingen, gelegen aan de Schoolstraat 21 in 3870 Heers.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet het gebruikte lokaal gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal zoals bedoeld in artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan het gebruikte lokaal aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt één sleutel van iedere toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de vereniging wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde is bestemd voor de registratie.
Het gemeentebestuur
Namens het college:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker:
Namens de Fotoclub Heers
Voorzitter Secretaris
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed.
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De vzw “Ambulance Medical Service”, met ondernemingsnummer 0629.680.547., met maatschappelijke zetel te 3870 Heers, Paardskerkhofstraat 20 C, hier vertegenwoordigd door de heer Axel Abeels en Daan Buteneers, beide bestuurder van de entiteit, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, 2 lokalen, gelegen op de kelderverdieping van de oostvleugel (voormalige lokalen politie) van het gebouw “administratief centrum”, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers.
Lokaal 1 heeft een oppervlakte van ca 46m² en lokaal 2 heeft een oppervlakte van ca 16 m².
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet de gebruikte lokalen gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal overeenkomstig artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan de gebruikte lokalen aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt twee sleutels van de toegangsdeur “kelderverdieping oostvleugel”. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
De gebruiker heeft recht op 3 vaste parkeerplaatsen gelegen aan de toegangsdeur (zie artikel 10) op de parking van het administratief centrum.
Artikel 12:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de entiteit wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde exemplaar is bestemd voor de registratie.
Namens het College van Burgemeester en Schepenen:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker, namens de vzw “Ambulance Medical Service”
Daan Buteneers Axel Abeels
Bestuurder Bestuurder
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed.
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De vereniging Spartan Sport, hier vertegenwoordigd door de heer Jeroen Putzeys, Groeneschild 57, 3870 Heers, voorzitter en mevrouw Rita Brans, Melveren-Centrum 46, 3800 Sint-Truiden, secretaris, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, een lokaal bijgebouwd aan het buurthuis van Klein-Gelmen, Kiezelstraat z/n, 3870 Heers.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de gehele duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet het gebruikte lokaal gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikelijke herstellingen van het gebruikte lokaal zoals bedoeld in artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan het gebruikte lokaal aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt één sleutel van iedere toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de vereniging wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze gebruiksovereenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde is bestemd voor de registratie.
Namens het College van Burgemeester en schepenen:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker:
Namens Spartan Sport
Voorzitter Secretaris
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed.
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De vereniging WTC De Hijgers, hier vertegenwoordigd door de heer Eric Herckens, Opheersstraat 74, 3870 Heers, voorzitter en de heer Freddy Pirard, Heurnestraat 26, 3870 Heers, secretaris, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, een lokaal bijgebouwd aan het buurthuis van Rukkelingen-Loon, Sweetstraat 14, 3870 Heers.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de gehele duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet het gebruikte lokaal gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikelijke herstellingen van het gebruikte lokaal zoals bedoeld in artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan het gebruikte lokaal aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt één sleutel van iedere toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de vereniging wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze gebruiksovereenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde is bestemd voor de registratie.
Namens het College van Burgemeester en schepenen:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker:
Namens De Hijgers
Voorzitter Secretaris
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De feitelijke vereniging “ KSA HABIBA HEERS”, met maatschappelijke zetel te 3870 Heers, Weerstandersstraat 3A, hier vertegenwoordigd door mevrouw Laurien Gelaesen en de heer Glenn Vandervelpen,hoofdleiding van de vereniging, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, 1 gebouwl , gelegen te 3870 Heers, Weerstandersstraat 3A, kadastraal gekend 1ste afdeling sectie A nr. 284E.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet de gebruikte lokalen gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal overeenkomstig artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan de gebruikte lokalen aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt twee sleutels van de toegangsdeur “kelderverdieping oostvleugel”. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
De gebruiker heeft recht op de parking naast het gebouw, kadastraal gekend 1ste afdeling sectie A nr. 284h. Dit enkel op zaterdag tussen13 u en 17 u.
Artikel 12:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de entiteit wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde exemplaar is bestemd voor de registratie.
Namens het College van Burgemeester en Schepenen:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker, namens KSA HABIBA HEERS
Laurien Gelaesen Glenn Vandervelpen
leiding leiding
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De “ VZW Harlekijn”, met maatschappelijke zetel te 3700 Tongeren, Broedersgaarde 32, hier vertegenwoordigd door de heer Tom Delcour, voorzitter en mevrouw Elodie Bosak, hoofdleidster, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, het gebouw, gelegen te 3870 Heers ( Vechmaal), Sint-Martinusstraat 19, kadastraal gekend 10de afdeling sectie C nr. 518Z2.
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet de gebruikte lokalen gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal overeenkomstig artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan de gebruikte lokalen aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt twee sleutels van de toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de entiteit wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde exemplaar is bestemd voor de registratie.
Namens het College van Burgemeester en Schepenen:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker, namens “VZW harlekijn”
Tom Delcour Elodie Bosak
voorzitter hoofdleidster
Overwegende dat de vereniging structureel gebruik maakt van een gebouw in eigendom van de gemeente Heers - of een deel ervan - is het nodig een overeenkomt af te sluiten.
Overwegende dat de een door beide partijen ondertekende overeenkomst de afspraken tussen gemeente Heers en de vereniging vastlegt en bindend is.
De gemeenteraad keurt de hiernavolgende overeenkomst goed
GEBRUIKSOVEREENKOMST
Tussen enerzijds:
De “GEMEENTE HEERS”, met ondernemingsnummer 0207.476.862., hier vertegenwoordigd door het College van Burgemeester en Schepenen, voor wie hier optreedt de heer Kristof Pirard, Burgemeester, bijgestaan door de heer Ivo Carlens, Algemeen Directeur, Paardskerkhofstraat 20 te 3870 Heers, hierna de “het gemeentebestuur” genaamd;
en anderzijds:
De vereniging “ KH eendracht is macht Mechelen-Bovelingen”, met maatschappelijke zetel te 3870 Heers, Raes Van Heerslaan2, hier vertegenwoordigd door de heer Patrick Neven, voorzitter en de heer Geert Bessemans, secretaris, hierna de “gebruiker” genaamd;
Is overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
Het gemeentebestuur geeft in gebruik aan de gebruiker, die aanvaardt, het gebouw gelegen te 3870 Heers (Mechelen-Bovelingen), deel uitmakend van de Schoolstraat 21 (rechts van de JanOdeurslaan).
De gebruiker verklaart het lokaal ontvangen te hebben in de staat waarin het zich bevindt.
Artikel 2:
Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van achttien jaar die aanvang neemt op 01/07/2021 en eindigt op 30/06/2038.
Voormelde periode wordt stilzwijgend verlengd met telkens negen jaar tenzij twaalf maanden vóór de vervaldag door één van beide partijen opzegging wordt betekend bij aangetekende brief. Het gemeentebestuur is in dit geval verplicht om voor een volwaardig alternatief te zorgen tenzij de opzeg ingegeven is door het niet nakomen van haar contractuele of wettelijke verplichtingen.
Artikel 3:
Er wordt geen gebruiksvergoeding betaald.
Het gebruik omvat het gebruik van bovenvermelde lokalen, verwarming, verlichting, elektriciteit en toegang tot het internet.
Artikel 4:
De gebruiker moet zijn roerende goederen verzekeren tegen brand en alle andere risico’s gedurende de ganse duur van deze overeenkomst.
De gebruiker moet aan het gemeentebestuur een bewijs van deze verzekeringen evenals een bewijs van de betaling van de premies bezorgen.
Artikel 5:
De gebruiker is aansprakelijk voor de schade die haar leden toebrengen aan het gebruikte lokaal.
De gebruiker zal deze schade herstellen of laten herstellen op kosten van de gebruiker.
Artikel 6:
De gebruikte lokalen mogen door de gebruiker enkel gebruikt worden voor activiteiten die verband houden met het doel van de vereniging.
Artikel 7:
De gebruiker moet de gebruikte lokalen gebruiken als een goede huisvader.
De gebruiker staat in voor het onderhoud en de gebruikersherstellingen van het gebruikte lokaal overeenkomstig artikel 1754 van het Burgerlijk Wetboek en de plaatselijke gebruiken.
Artikel 8:
Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan de gebruikte lokalen aan te brengen zonder de schriftelijke voorafgaande toelating van het gemeentebestuur.
Elke wijziging wordt zonder enige vergoeding eigendom van het gemeentebestuur.
Artikel 9:
Het gemeentebestuur heeft het recht om op ieder ogenblik het gebruikte lokaal te bezichtigen om, in aanwezigheid van de gebruiker, zich te vergewissen van de staat van onderhoud.
Artikel 10:
De gebruiker ontvangt twee sleutels van de toegangsdeur. Extra sleutels zijn aan te vragen en tegen betaling te verkrijgen.
De gebruiker dient op eigen kosten zijn lokalen af te sluiten en een sleutel aan het gemeentebestuur te overhandigen welke in noodgevallen kan gebruikt worden.
Artikel 11:
De gebruiker heeft recht op de parking voor het gebouw.
Artikel 12:
Indien de gebruiker in de toekomst de naam van de entiteit wijzigt zonder het ondernemingsnummer te wijzigen en met het zelfde maatschappelijk doel, blijft deze overeenkomst geldig.
Opgemaakt en ondertekend in drie exemplaren te Heers op xx xxx 2021. Elke partij verklaart een exemplaar te hebben ontvangen. Het derde exemplaar is bestemd voor de registratie.
Namens het College van Burgemeester en Schepenen:
Ivo Carlens Kristof Pirard
Algemeen directeur Burgemeester
De gebruiker, namens “KH Eendracht is Macht Mechelen-Bovelingen”
Patrick Neven Geert Bessemans
voorzitter secretaris
Het betreft de gewestweg N784 (Heersestraat, Middelheersestraat en Opheersstraat) vanaf kruispunt N3 Steenweg tot kruispunt Kapelstraat tussen kmp. 7.280 en kmp. 9.256 zoals aangeduid op het plan als bijlage.
Overwegende dat dit deel van de gewestweg zou worden overgedragen aan de gemeente Heers.
Gelet op de raming van de kostprijs voor het in goede staat staat van berijdbaarheid brengen van dit weg vak.
| RAMING | een- heid | prijs | hoeveel- heid | totaal | |
| toplaag | Affrezen van de asfaltverharding volgens 4-1.1.2.2, diepte H ≤ 5 cm (deze vervalt omdat je dan in 1 weg alles freest) | m² | 8,5 | 0 | 0 |
| top-en onderlaag | 00015 - Affrezen van de asfaltverharding volgens 4-1.1.2.2, diepte 5 cm < H ≤ 10 cm | m² | 6 | 14500 | 87000 |
| greppel herstellen | 00033 - Opbreken van kantopsluitingen zonder fundering en onderfundering volgens 4-1.1.2.4, ter plaatse vervaardigd in beton | m | 11 | 200 | 2200 |
| greppel herstellen | 00039 - Insnijden van betonnen te behouden kantstroken en watergreppels, volgens 4-1.1.2.4, in dwarsrichting | m | 20,9 | 20 | 417,6 |
| greppel herstellen | 00199 - Plaatsen van geprefabriceerde betonnen kantstroken volgens 3-32.2 volgens 8-3.2, alle rechte types | m² | 57,4 | 200 | 11470 |
| nieuwe onderlaag | 00666 - Onderlaag, bouwklassegroep B1-B3 volgens 12-4, type APO-B, dikte E = 6 cm | m² | 12 | 14500 | 174000 |
| volledige toplaag | 00672 - Toplaag, bouwklassegroep B1-B3 volgens 12-4, type SMA-C2 met polymeerbitumen, dikte E = 4 cm | m² | 15,5 | 14500 | 224750 |
| markering | langse thermoplastische markering, doorlopend of onderbroken breedte tussen 10 en 30 cm | m² | 18 | 1000 | 18000 |
| ex btw | 517837,6 | ||||
| btw 21% | 108745,896 | ||||
| totaal | 626583,496 |
Het college van burgemeester en schepenen stelt voor aan de gemeenteraad om goed te keuren
1) het overdrachtsplan dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd
2) de onderstaande overeenkomst die de financiële tussenkomst van de Vlaamse Overheid (investeringssubsidie) regelt
(EVENTUEEL MET EEN BIJKOMENDE FORMULERING VOOR MEERKOST)
TUSSEN
De Vlaamse Overheid, vertegenwoordigd door de heer ir. Tom Roelants, administrateur-generaal van het Agentschap Wegen en Verkeer, hierna genoemd;
het gewest
EN de gemeente Heers
vertegenwoordigd door de gemeenteraad waarvoor optreedt de heer Kristof Pirard burgemeester, en de heer Ivo Carlens algemeen directeur die handelen in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad d.d.
hierna genoemd;
de gemeente Heers;
aangezien het gewest het gedeelte van de gewestweg N784 Heersestraat, Middelheersestraat en Opheersstraat vanaf kruispunt N3 Steenweg tot kruispunt Kapelstraat tussen kmp. 7.280 en kmp. 9.256, zoals aangeduid op bijgaand overdrachtsplan, wenst over te dragen aan de gemeente Heers;
aangezien de goede staat van de over te dragen weg een voorwaarde is voor de overdracht;
aangezien het in goede staat brengen moet gebeuren op kosten van het gewest;
overwegende dat de raming van deze kosten volgens huidige aannemingsprijzen bepaald werd op 626.583,496 EUR;
(gedetailleerde raming in bijlage);
aangezien de gemeente Heers wenst op te treden als bouwheer voor het in goede staat brengen van de over te dragen wegvakken, in combinatie met eventuele andere geschiktmakingswerken;
wordt overeengekomen wat volgt:
Artikel 1
De gewestweg N784 Heersestraat, Middelheersestraat en Opheersstraat vanaf kruispunt N3 Steenweg tot kruispunt Kapelstraat tussen kmp. 7.280 en kmp. 9.256 wordt bij besluit van de Vlaamse regering ingedeeld bij de gemeentewegen van de gemeente Heers.
Artikel 2
Het gewest verleent voor de overdracht van het weggedeelte in kwestie aan de gemeente Heers een investeringssubsidie ten bedrage van 626.583,496 EUR.
Indien de bekomen offerteprijs voor de uitvoering van de werken lager is dan het hierboven geraamde bedrag zal het lagere offertebedrag als financiële tegemoetkoming door het Vlaamse gewest worden betaald.
Deze uitgaven zullen worden aangerekend op de kredieten van het begrotingsartikel MDU MH208 6321 van de DAB "Vlaams Infrastructuurfonds".
Artikel 3
De betaling aan de gemeente Heers zal geschieden op het rekeningnummer BE26 0910 0047 5329 van de gemeente, Heers Paardskerkhofststraat 20 – 3780 Heers, binnen de 90 kalenderdagen na het attesteren van de aanvang der werken door het bevoegde afdelingshoofd.
Artikel 4
De gemeente Heers mag de werken niet aanvangen voor de datum van de bekendmaking van het besluit van de Vlaamse regering in het Belgisch staatsblad.
Na deze datum kan het gewest op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de staat van de weg of de gevolgen van de werken.
Zo nodig zal de gemeente Heers het gewest vrijwaren tegen aanspraken van derden.
Artikel 5
De gemeente Heers is gehouden aan de strikte toepassing van:
Gedaan in tweevoud te Hasselt,
Namens de gemeente Heers Goedgekeurd, namens het Vlaams Gewest,
voor de gemeenteraad
Kristof Pirard Ivo Carlens ir. Tom Roelants
Burgemeester algemeen directeur administrateur-generaal
Wegens spanningsval op het net in de Opheersstraat is Fluvius op zoek gegaan in de nabije omgeving naar een perceel grond voor een nieuwe elektriciteitscabine.
Deze cabine zal het net versterken zodat alle omwonenden geen spanningsval meer hebben en de veiligheid gegarandeerd kan worden.
Gelet op het verzoek van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg met maatschappelijke zetel te 3500 Hasselt, Trichterheideweg 8.
Overwegende dat Fluvius een gedeelte gemeente-eigendom wenst aan te kopen langs de Opheersstraat / Himpedelstraat in Heers en er ook een erfdienstbaarheid wil vestigen voor ondergrondse leidingen.
Het betreft lot 1 (verkoop) en lot 2 (erfdienstbaarheid) van een perceel gelegen op de hoek van de Opheersstraat en Himpedelstraat met kadastrale gegevens 3de afdeling, sectie B nummer 40b/2.
Overwegende dat een landmeter werd aangesteld om de betreffende delen van het perceel op te meten en te schatten.
Gelet op het opmetingsplan (dossier 12049J- plan nr. 04 dd. 28.06.2021) en schattingsverslag (M.Ref.: 12049E van 29.06.2021) van de heer Marc Hennau voor ibens Landmeteres bv.
Overwegende dat het perceel voor verkoop een oppervlakte heeft van 51 m² en een waarde van 3.060,00 euro.
Overwegende dat het perceel voor erfdienstbaarheid een oppervlakte heeft van 21 m² en de erfdienstbaarheid kosteloos zal worden gevestigd.
Overwegende dat het opmetingsplan bij dit besluit wordt gevoegd.
Overwegende dat de verkoop en vestiging erfdienstbaarheid worden aangegaan ten voordele van de nutsvoorzieningen in het algemeen belang.
Het college van burgemeester en schepenen zal aan de gemeenteraad voorstellen om akkoord te gaan met de verkoop van een perceel grond van 51 m² aan Fluvius voor de prijs van 3.060,00 euro en de kosteloze vestiging van een erfdienstbaarheid op een perceel van 21 m² en daarvoor de ondervermelde overeenkomst goed te keuren.
P/902377
Overeenkomst voor de aankoop van een perceel grond
Tussen de ondergetekenden
hierna genoemd "de verkoper"
en
Alhier vertegenwoordigd door de heer CLAESEN Willy, ingevolge authentieke volmacht (subdelegatie volmacht inzake onroerende verrichtingen) hem toegekend bij akte verleden voor Notaris Xavier Desmet, te Antwerpen, op 16 december 2020, bij uittreksel bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 17 februari 2021, onder nummer 21310910.
hierna genoemd “de koper”,
is het volgende overeengekomen:
Een perceel grond met een oppervlakte van 51 m², gelegen te Heers langs de Himpedelstraat,
gekend ten kadaster 3de afdeling sectie B, deel perceelnummer 40/02B-dl volgens bijgevoegd plan en later definitief op te meten op kosten van de koper.
Het doel van de aankoop is het oprichten van een distributiecabine.
De verkoop wordt echter gesloten onder de opschortende voorwaarde dat, ingeval de prijs betaald in handen van de notaris onvoldoende zou zijn om op de dag van het verlijden van de authentieke akte de hypothecaire schuldeisers of beslagleggers te voldoen, deze hun toestemming verlenen tot doorhaling van hun inschrijvingen of overschrijvingen. Alleen de koper zal de niet-verwezenlijking van deze voorwaarden kunnen inroepen.
De verkoop gaat door onder de gewone voorwaarden nopens staat en toestand van het verkochte goed, erfdienstbaarheden en oppervlakte. Het wordt verkocht in de staat waarin het zich thans bevindt.
In geval van verborgen gebreken beschikt de koper over een verhaalmogelijkheid. Onzichtbare gebreken kunnen aanleiding geven tot een prijsvermindering of ontbinding van de koop, indien zij het goed ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het was bestemd of indien zij het gebruik zodanig verminderen dat de koper het goed niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht.
Het perceel grond wordt verkocht met alle voor- en nadelige, zichtbare en onzichtbare, voortdurende en niet- voortdurende erfdienstbaarheden die eraan verbonden zijn.
De verkoper verklaart dat er bij zijn weten geen erfdienstbaarheden bestaan en dat ook zijn eigendomstitel geen bijzondere erfdienstbaarheden noch voorwaarden vermeldt waardoor de waarde of het genot van het goed zou kunnen worden beïnvloed. De verkoper verklaart dat hij zelf geen enkele erfdienstbaarheid heeft toegestaan.
De verkoper verklaart dat het betrokken perceel niet het voorwerp uitmaakt van een pacht-, huur- of gebruiksovereenkomst.
De toegang moet permanent zijn: 24 uur op 24, 7 dagen op 7, onmiddellijk, veilig en zonder tussenkomst van derden. Deze geldt voor de personeelsleden van Fluvius, aannemers en/of onderaannemers die werken voor de koper en tevens voor al het benodigd materiaal.
De toegang tot het perceel moet ook bij stroomonderbreking mogelijk zijn. Toegang via elektrische poorten, toegangscodes, badges, enz. is dan ook niet toegestaan.
De verkoper zal deze strook (stroken) vrijhouden van blijvende constructies, opstapeling van materialen, hoogstammige beplantingen en geleidingen, met uitzondering echter van leidingen welke deze strook (stroken) zouden kruisen.
De bedekking boven de leidingenstrook moet met normale mechanische handwerktuigen kunnen worden verwijderd en nadien teruggeplaatst zodat deze in haar oorspronkelijke staat kan hersteld worden. Monoliete verharding (bitumen, beton) is niet toegestaan.
De erfdienstbaarheden worden toegestaan zolang dit voor de uitbating van het distributienetwerk door de koper vereist is.
De koper behoudt haar burgerlijke aansprakelijkheid voor schade en ongevallen veroorzaakt door haar leidingen die zich op de eigendom van de verkoper bevinden. Alle hieruit voortvloeiende herstellingen aan de eigendom van de verkoper zullen volgens de regels van de kunst worden uitgevoerd.
De bijhorende erfdienstbaarheid wordt kosteloos gevestigd.
De koopsom zal betaald worden bij de ondertekening van de notariële akte.
Vermits dit perceel aangekocht wordt in het kader van de uitbating van het elektriciteits- en/of gasdistributienetwerk (zowel cabine als leidingen), is deze grond vrijgesteld van bodemattest, overeenkomstig artikel 2,18° van het Bodemdecreet van 27 oktober 2006 en artikel 4,7° van het Vlarebo.
- voor het goed werd geen omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen uitgereikt.
- voor het goed werd geen dagvaarding of herstelvordering (vonnis) uitgebracht.
- op het onroerend goed rust geen voorkooprecht in het kader van een uitvoeringsplan.
- voor het goed is (geen) een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden van toepassing.
Deze termijn kan mits gegronde redenen verlengd worden, onder andere om aan de koper toe te laten vooraf:
- de nodige vergunningen te bekomen op het bedoelde perceel,
- de verkoop te laten goedkeuren door zijn raad van bestuur.
Ingeval van verlenging kan de koper deze overeenkomst laten registreren vóór het einde van de termijn van vier maanden.
- dat hij onder toepassing valt van de wet van 22 december 1986 betreffende de intercommunales en het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur;
- dat hij op fiscaal vlak onder toepassing valt van artikel 26 van de wet van 22 december 1986 betreffende de intercommunales;
- dat deze overeenkomst aangegaan wordt en noodzakelijk is voor de verwezenlijking van zijn maatschappelijk doel en dus voor openbaar nut;
- dat deze noodzakelijkheid zal erkend worden door zijn Raad van Bestuur.
De vrijstelling van registratierechten/registratiebelastingen en rechten op geschriften geldt eveneens voor de bijlagen welke aan de authentieke akte gehecht zijn (Ministeriële Beslissing van 22 november 1957, nr EE/74.413).
In drievoud opgemaakt te Heers op 27 september 2021.
De verkoper, De koper,
(naam en handtekening) (naam en handtekening)
Alle bladzijden van deze overeenkomst zijn door de ondergetekenden te paraferen.